Przejdź do treści
  • biuro@petraconsulting.pl
  • 507 057 730
Petra Consulting
  • O nas
    • O Petra Consulting
    • Nasz zespół
    • Praca z nami
    • Akademia Edukacyjna VCC
  • Projekty
    • Aktualne projekty
    • Archiwalne projekty
  • Usługi rozwojowe
  • Opinie klientów
  • Aktualności
  • Kontakt
  • SKLEP
    • E-learning
      • Marketing i sprzedaż
      • Human resources
      • Zarządzanie projektami
      • Finanse i rachunkowość
      • Kompetencje menedżerskie
      • Optymalizacja biznesu
      • Informatyka i bezpieczeństwo
      • Innowacje i rozwój
      • Inne
    • Szkolenia
      • Marketing i sprzedaż
      • Human resources
      • Zarządzanie projektami
      • Rozwój osobisty
      • Finanse i rachunkowość
      • Kompetencje menedżerskie
      • Optymalizacja biznesu
      • Certyfikacja kompetencji
      • Informatyka i bezpieczeństwo
      • Innowacje i rozwój
      • Inne
    • Usługi
      • Doradztwo biznesowe
      • Doradztwo zawodowe
      • Coaching
      • Mentoring
      • Webinaria
    • Produkty
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
    BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Jak wycenić swoje usługi?

Jak wycenić swoje usługi?

Planując swój biznes musisz oszacować, jaki miesięczny dochód będzie dla Ciebie optymalny, zakładając oczywiście także niezbędne minimum – o tym pisałam w jednych z felietonów. Dokładanie do firmy to równia pochyła. Dlatego musisz nauczyć się dobrze wyceniać swoje usługi. Wiem, że dla wielu osób to jedna z trudniejszych kwestii.

Mam dla Was kilka podpowiedzi, co trzeba wziąć pod uwagę wyceniając usługę:

  1. Czy jestem specjalistą – czy dopiero się uczę?
  2. Ile czasu poświęcę na realizację usługi (bo może to być godzina – np. szkoleniowa, a może być np. 1,5 – np. pedicure połączony z peelingiem i masażem stóp, albo sprzątanie 50-metrowego biura, które według szacunków zajmie 2 godziny).
  3. Czy do realizacji usługi potrzebne są jakieś materiały?
  4. Czy do jej realizacji wykorzystam swoje materiały, czy powierzone?
  5. Czy do realizacji swojej usługi potrzebuję środków transportu (samochód)?
  6. Jakie są ceny u konkurencji?
Analiza tych podstawowych kwestii pomoże Ci wycenić swoją usługę.

Wyceniając pamiętaj, że:

  • jeśli dopiero się uczysz, nie jesteś jeszcze ekspertem – nie możesz startować z najwyższą stawką
  • najłatwiej wycenić swoją stawkę godzinową
  • nie musisz mieć taniej niż konkurencja – możesz podkreślić, że dajesz w podobnej cenie coś więcej niż konkurencja – np. gwarantujesz pełną dyspozycyjność i 100-procentowe bezpieczeństwo (z biura nic nie zginie)
  • trzeba zaznaczyć, że koszt realizacji usługi wzrasta, jeśli musisz zastosować swoje środki – ale wtedy można np. podkreślić, że są to środki eko lub bio
  • klient, musi wiedzieć za co płaci, im dokładniej opiszesz, co wchodzi w skład Twojej usługi – tym lepiej, ludzie lubią mieć poczucie, że dostają dużo 😉

Mam nadzieję, że ta wiedza Ci się przyda. Jeśli uważasz ją za wartościową – podziel się z innymi.

Pozdrawiam wszystkich przedsiębiorczych

Sylwia Petryna

Mentorka, coach

#ŚrodaZWiedźmąBiznesu

Udostępnij:

Ostatnie artykuły

Dobre praktyki w tworzeniu programów mentoringowych
  • 13 kwietnia 2025 23:26·

Od programu do kultury – jak mentoring zmienia organizację na lepsze?

Jeśli pracujesz w HR, jesteś liderem, liderką, przeczytałaś/przeczytałeś właśnie kolejny wpis, jak mentoring rozwiązuje konkretne problemy np. z pozyskaniem talentów czy tarciami generacyjnymi i myślisz: róbmy to! Super, dobra decyzja. Ale najpierw się do tego przygotuj. To już ostatnia część mojego praktycznego poradnika – jak zrobić w firmie dobry mentoring i go nie zepsuć ;) Co zrobić, by mentoring rzeczywiście zadziałał – zamiast być tylko kolejnym punktem odhaczonym w strategii.
Czytaj więcej >
Dobre praktyki programów mentoringowych Petra Consulting
  • 11 marca 2025 23:12·

Mentoring w firmie? Tak, ale dobrze zaplanowany!

Rotacja pracowników, luki kompetencyjne, problemy z pozyskaniem talentów czy problemy z różnorodnością i inkluzywnością. No i wszechobecny spadek zaangażowania. To zjawiska coraz częściej obecne w organizacjach. W poszukiwaniu rozwiązań warto zainteresować się programami mentorigowymi. Ale - by nie stały się tylko ładnym hasłem w strategii, pokazujemy, co jest kluczowe, by taki program przyniósł realne korzyści. II część z cyklu: Jak zrobić dobry program mentoringowy w swojej organizacji?
Czytaj więcej >
Page 1 Page 2 Page 3 Page 4 Page 5Następna →

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Umów się na bezpłatną konsultację

… i dowiedz się jak możemy Ci pomóc.

Romana_Kolasińska

Romana Kolasińska

Konsultant

  • tel. 507057730
  • tel. 459 569 373
  • e-mail: romana@petraconsulting.pl

Masz pytania?

  • biuro@petraconsulting.pl
  • 507 057 730

Umów się na bezpłatną konsultację

… i dowiedz się jak możemy Ci pomóc.



    Kompetencje wspierają rozwój – to nasza misja. Realizując przedsięwzięcia biznesowe z różnych dziedzin, jesteśmy świadomi, iż największym kapitałem firm są ich pracownicy. Stosując naszą misję wspieramy rozwój poszczególnych osób oraz całych firm na różnych płaszczyznach działania. Stawiamy na rozwój kompetencji, zaufanie oraz rozwój świadomości, odpowiedzialności biznesowej i społecznej.

    Facebook Youtube Linkedin Instagram

    SKLEP

    • Usługi
    • E-learning
    • Szkolenia
    • Produkty
    • Usługi
    • E-learning
    • Szkolenia
    • Produkty

    FIRMA

    Petra Consulting
    ul. Broniewskiego 65B
    58-309 Wałbrzych
    Dolny Śląsk

    BLOG

    • Wszystkie
    • Realizacje
    • Poradniki
    • Aktualności
    • Wszystkie
    • Realizacje
    • Poradniki
    • Aktualności

    SZYBKI KONTAKT

    • 507 057 730
    • biuro@petraconsulting.pl

    Informacje

    • Polityka prywatności
    • Regulamin
    • RODO
    • Mapa strony
    • Polityka prywatności
    • Regulamin
    • RODO
    • Mapa strony
    Petra Consulting
    Polityka Prywatności | Regulamin strony
    Projekt i wykonanie: Two Colours Agency

    Zapisz się na nasz NEWSLETTER i pobierz DARMOWY E-BOOK Mentoring – odkrywanie potencjału.


    Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Sylwia Petryna prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Pera Consulting, Szczawno Zdrój 58-310 ul. Saperów 7. NIP: 886-247-52-31, email: biuro@petraconsulting.pl, tel. 507057730 Podanie danych jest dobrowolne. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Klauzuli informacyjnej