Przejdź do treści
  • biuro@petraconsulting.pl
  • 507 057 730
Petra Consulting
  • O nas
    • O Petra Consulting
    • Nasz zespół
    • Praca z nami
    • Akademia Edukacyjna VCC
  • Projekty
    • Aktualne projekty
    • Archiwalne projekty
  • Usługi rozwojowe
  • Opinie klientów
  • Aktualności
  • Kontakt
  • SKLEP
    • E-learning
      • Marketing i sprzedaż
      • Human resources
      • Zarządzanie projektami
      • Finanse i rachunkowość
      • Kompetencje menedżerskie
      • Optymalizacja biznesu
      • Informatyka i bezpieczeństwo
      • Innowacje i rozwój
      • Inne
    • Szkolenia
      • Marketing i sprzedaż
      • Human resources
      • Zarządzanie projektami
      • Rozwój osobisty
      • Finanse i rachunkowość
      • Kompetencje menedżerskie
      • Optymalizacja biznesu
      • Certyfikacja kompetencji
      • Informatyka i bezpieczeństwo
      • Innowacje i rozwój
      • Inne
    • Usługi
      • Doradztwo biznesowe
      • Doradztwo zawodowe
      • Coaching
      • Mentoring
      • Webinaria
    • Produkty
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
    BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Kiedy rezygnować ze swojego pomysłu na biznes?

Kiedy rezygnować ze swojego pomysłu na biznes?

Zakładasz firmę. Masz wszystko przemyślane i zaplanowane. Ruszasz z zapałem i optymizmem. Tylko proszę, nie zapomnij o jednym: ustaleniu granicy opłacalności.

 

Case: Pan Janusz otworzył osiedlowy sklepik spożywczy. Nie zrobił dobrego biznesplanu (bo kiedyś w tym miejscu był podobny sklepik), nie oszacował ile w miesiącu powinien zarobić, by nie musiał dokładać swoich środków. Nie zrobił rozeznania tzw. analizy SWOT (jakie są mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia pomysłu biznesowego): dlaczego poprzedni sklep został zamknięty, jakie inne sklepy są w pobliżu, jakie mają ceny, towar, itd., nie wiedział, ile W TYM KONKRETNYM MIEJSCU może zarobić miesięcznie. W efekcie – co miesiąc dokładał do interesu i czuł frustrację.

Pamiętaj o minimum

Mam doświadczenie z osobami, które na fali euforii założyły własną firmę, nie przemyślawszy jednak wszystkiego do końca, a przede wszystkim nie ustaliły granicy minimalnej opłacalności swojego biznesu.

Tak, to MUSISZ zaplanować – nie tylko optymalną kwotę, jaką w miesiącu chcesz osiągnąć, która pokryje wszystkie koszty i da ci dochód. Musisz mieć też minimum, poniżej którego się po prostu NIE OPŁACA. Należy wówczas ODPUŚCIĆ.

Jest takie zjawisko psychologiczne: im bardziej angażujesz się w jakiś pomysł/projekt – tym trudniej jest zrezygnować. Twój wkład pracy jest tak duży, że po prostu brniesz dalej, nie widząc ewidentnej „kichy”.

Tak samo jest z biznesem.

Ruszasz, przez kolejne miesiące jest słabo – ale przecież zawsze na początku jest słabo. Czekasz, aż w końcu „kliknie”, ale nie klika.

Co możesz zrobić? Stworzyć dobry biznesplan i…

  1. Dokładnie przeanalizuj swoje zasoby, warunki zewnętrzne (gdzie będziesz działać), kto będzie Twoim klientem i ilu klientów miesięcznie potrzebujesz, jaka jest Twoja marża, itd. Nie chodzi tutaj o wróżenie z kart – do każdego biznesu można się przygotować.
  2. OKREŚL maksymalną i minimalną kwotę Twojego miesięcznego dochodu, poniżej której po porostu Ci się nie opłaca się prowadzić biznesu.
  3. Przyjmij DEADLINE. Ile możesz działać nie zadłużając się i „rozkręcając” biznes: pół roku, rok. Jeśli po tym czasie nie ma zmian, a Ty dalej działasz w ten sam sposób – prawdopodobnie zaczniesz wchodzić w długi, a ten upragniony biznes stanie się kulą u nogi.

Jeśli nie masz tych 3 punktów w swoim biznesplanie – Twój biznes może się zwyczajnie nie udać.

Pozdrawiam

Sylwia Petryna

Mentorka, coach

#ŚrodaZWiedźmąBiznesu

Udostępnij:

Ostatnie artykuły

Dobre praktyki w tworzeniu programów mentoringowych
  • 13 kwietnia 2025 23:26·

Od programu do kultury – jak mentoring zmienia organizację na lepsze?

Jeśli pracujesz w HR, jesteś liderem, liderką, przeczytałaś/przeczytałeś właśnie kolejny wpis, jak mentoring rozwiązuje konkretne problemy np. z pozyskaniem talentów czy tarciami generacyjnymi i myślisz: róbmy to! Super, dobra decyzja. Ale najpierw się do tego przygotuj. To już ostatnia część mojego praktycznego poradnika – jak zrobić w firmie dobry mentoring i go nie zepsuć ;) Co zrobić, by mentoring rzeczywiście zadziałał – zamiast być tylko kolejnym punktem odhaczonym w strategii.
Czytaj więcej >
Dobre praktyki programów mentoringowych Petra Consulting
  • 11 marca 2025 23:12·

Mentoring w firmie? Tak, ale dobrze zaplanowany!

Rotacja pracowników, luki kompetencyjne, problemy z pozyskaniem talentów czy problemy z różnorodnością i inkluzywnością. No i wszechobecny spadek zaangażowania. To zjawiska coraz częściej obecne w organizacjach. W poszukiwaniu rozwiązań warto zainteresować się programami mentorigowymi. Ale - by nie stały się tylko ładnym hasłem w strategii, pokazujemy, co jest kluczowe, by taki program przyniósł realne korzyści. II część z cyklu: Jak zrobić dobry program mentoringowy w swojej organizacji?
Czytaj więcej >
Page 1 Page 2 Page 3 Page 4 Page 5Następna →

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Umów się na bezpłatną konsultację

… i dowiedz się jak możemy Ci pomóc.

Romana_Kolasińska

Romana Kolasińska

Konsultant

  • tel. 507057730
  • tel. 459 569 373
  • e-mail: romana@petraconsulting.pl

Masz pytania?

  • biuro@petraconsulting.pl
  • 507 057 730

Umów się na bezpłatną konsultację

… i dowiedz się jak możemy Ci pomóc.



    Kompetencje wspierają rozwój – to nasza misja. Realizując przedsięwzięcia biznesowe z różnych dziedzin, jesteśmy świadomi, iż największym kapitałem firm są ich pracownicy. Stosując naszą misję wspieramy rozwój poszczególnych osób oraz całych firm na różnych płaszczyznach działania. Stawiamy na rozwój kompetencji, zaufanie oraz rozwój świadomości, odpowiedzialności biznesowej i społecznej.

    Facebook Youtube Linkedin Instagram

    SKLEP

    • Usługi
    • E-learning
    • Szkolenia
    • Produkty
    • Usługi
    • E-learning
    • Szkolenia
    • Produkty

    FIRMA

    Petra Consulting
    ul. Broniewskiego 65B
    58-309 Wałbrzych
    Dolny Śląsk

    BLOG

    • Wszystkie
    • Realizacje
    • Poradniki
    • Aktualności
    • Wszystkie
    • Realizacje
    • Poradniki
    • Aktualności

    SZYBKI KONTAKT

    • 507 057 730
    • biuro@petraconsulting.pl

    Informacje

    • Polityka prywatności
    • Regulamin
    • RODO
    • Mapa strony
    • Polityka prywatności
    • Regulamin
    • RODO
    • Mapa strony
    Petra Consulting
    Polityka Prywatności | Regulamin strony
    Projekt i wykonanie: Two Colours Agency

    Zapisz się na nasz NEWSLETTER i pobierz DARMOWY E-BOOK Mentoring – odkrywanie potencjału.


    Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Sylwia Petryna prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Pera Consulting, Szczawno Zdrój 58-310 ul. Saperów 7. NIP: 886-247-52-31, email: biuro@petraconsulting.pl, tel. 507057730 Podanie danych jest dobrowolne. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Klauzuli informacyjnej