Przejdź do treści
  • biuro@petraconsulting.pl
  • 507 057 730
Petra Consulting
  • O nas
    • O Petra Consulting
    • Nasz zespół
    • Praca z nami
    • Akademia Edukacyjna VCC
  • Projekty
    • Aktualne projekty
    • Archiwalne projekty
  • Usługi rozwojowe
  • Opinie klientów
  • Aktualności
  • Kontakt
  • SKLEP
    • E-learning
      • Marketing i sprzedaż
      • Human resources
      • Zarządzanie projektami
      • Finanse i rachunkowość
      • Kompetencje menedżerskie
      • Optymalizacja biznesu
      • Informatyka i bezpieczeństwo
      • Innowacje i rozwój
      • Inne
    • Szkolenia
      • Marketing i sprzedaż
      • Human resources
      • Zarządzanie projektami
      • Rozwój osobisty
      • Finanse i rachunkowość
      • Kompetencje menedżerskie
      • Optymalizacja biznesu
      • Certyfikacja kompetencji
      • Informatyka i bezpieczeństwo
      • Innowacje i rozwój
      • Inne
    • Usługi
      • Doradztwo biznesowe
      • Doradztwo zawodowe
      • Coaching
      • Mentoring
      • Webinaria
    • Produkty
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
    BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Siła referencji

Siła referencji

 

Prowadzisz firmę, oferujesz produkty lub usługi, budujesz konsekwentnie swoją markę. A czy prosisz swoich klientów o referencje? To właśnie one wpływają na Twoją wiarygodność, wskazują na profesjonalizm i jakość.

„Polecam firmę X, bardzo dobra obsługa, wysoka jakość, profesjonalizm, a do tego życzliwość i miłe osoby do kontaktu” – pisze pani X.

Często zwracacie na takie opinie uwagę, szukając usługi lub firmy? Zanim kupicie produkt lub usługę, sprawdzacie, co o nich mówią inni?
I bardzo dobrze!
Bo siła rekomendacji i referencji w biznesie ma ogromną wartość.
Dlatego dziś kilka słów o tym, dlaczego warto o nie zadbać.

Referencje to opinie, które zachęcają inne osoby do skorzystania z usług konkretnej firmy.

W obliczu ogromnej konkurencji, która dotyczy każdej gałęzi rynku, niezwykle znaczące są rekomendacje dla firmy, wydawane przez klientów.
Reklamę w Internecie, prasie czy telewizji może sobie wykupić każdy, ale nie każdy może liczyć na to, że zostanie polecony przez inną osobę lub instytucję.

Właśnie dlatego referencje są tak bardzo wartościowe.

Jak o nie zadbać?

  • poproś swoich klientów, by napisali o Tobie kilka słów po skorzystaniu z usługi i zamieść np. ich skan na swojej stronie www w widocznej zakładce
  • jeśli referencje są od znanego i rozpoznawalnego klienta (np. jakaś znana kancelaria lub instytucja publiczna) – warto je wydrukować, oprawić i powiesić w biurze 
  • zamieszczaj je regularnie w swoich mediach społecznościowych (FB i LI umożliwiają innym napisanie takiej rekomendacji w specjalnej zakładce) 
  • nie wstydź się poprosić o polecenie Ciebie i Twojej firmy w mediach społecznościowych znajomych i klientów
  • jeśli dopiero zaczynasz – spróbuj zaoferować coś gratis by zdobyć pierwsze oceny

Posiadanie licznych referencji to:

– potwierdzenie, że firma jest wybierana i dobrze oceniana przez klientów

– dla osób, które nas nie znają, mogą stać się tym argumentem, który przeważy podczas wyboru. Klient myśli – o, inni mówią o firmie dobrze, więc jest warta uwagi

– w sposób obiektywny potwierdzają, że nasza firma jest godna zaufania i oferuje wysoką jakość usług lub produktów

– budują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa lub marki osobistej

„Wolimy robić interesy z ludźmi, których znamy i którym ufamy.”

Prawda?

Rekomendacje i referencje w biznesie mają ogromne znaczenie na świecie. W przypadku budowania marki mają wręcz fundamentalne znaczenie.
Pamiętajcie więc, by o nie zadbać.

    Udostępnij:

    Ostatnie artykuły

    Dobre praktyki w tworzeniu programów mentoringowych
    • 13 kwietnia 2025 23:26·

    Od programu do kultury – jak mentoring zmienia organizację na lepsze?

    Jeśli pracujesz w HR, jesteś liderem, liderką, przeczytałaś/przeczytałeś właśnie kolejny wpis, jak mentoring rozwiązuje konkretne problemy np. z pozyskaniem talentów czy tarciami generacyjnymi i myślisz: róbmy to! Super, dobra decyzja. Ale najpierw się do tego przygotuj. To już ostatnia część mojego praktycznego poradnika – jak zrobić w firmie dobry mentoring i go nie zepsuć ;) Co zrobić, by mentoring rzeczywiście zadziałał – zamiast być tylko kolejnym punktem odhaczonym w strategii.
    Czytaj więcej >
    Dobre praktyki programów mentoringowych Petra Consulting
    • 11 marca 2025 23:12·

    Mentoring w firmie? Tak, ale dobrze zaplanowany!

    Rotacja pracowników, luki kompetencyjne, problemy z pozyskaniem talentów czy problemy z różnorodnością i inkluzywnością. No i wszechobecny spadek zaangażowania. To zjawiska coraz częściej obecne w organizacjach. W poszukiwaniu rozwiązań warto zainteresować się programami mentorigowymi. Ale - by nie stały się tylko ładnym hasłem w strategii, pokazujemy, co jest kluczowe, by taki program przyniósł realne korzyści. II część z cyklu: Jak zrobić dobry program mentoringowy w swojej organizacji?
    Czytaj więcej >
    Page 1 Page 2 Page 3 Page 4 Page 5Następna →

    Zostaw komentarz

    Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Umów się na bezpłatną konsultację

    … i dowiedz się jak możemy Ci pomóc.

    Romana_Kolasińska

    Romana Kolasińska

    Konsultant

    • tel. 507057730
    • tel. 459 569 373
    • e-mail: romana@petraconsulting.pl

    Masz pytania?

    • biuro@petraconsulting.pl
    • 507 057 730

    Umów się na bezpłatną konsultację

    … i dowiedz się jak możemy Ci pomóc.



      Kompetencje wspierają rozwój – to nasza misja. Realizując przedsięwzięcia biznesowe z różnych dziedzin, jesteśmy świadomi, iż największym kapitałem firm są ich pracownicy. Stosując naszą misję wspieramy rozwój poszczególnych osób oraz całych firm na różnych płaszczyznach działania. Stawiamy na rozwój kompetencji, zaufanie oraz rozwój świadomości, odpowiedzialności biznesowej i społecznej.

      Facebook Youtube Linkedin Instagram

      SKLEP

      • Usługi
      • E-learning
      • Szkolenia
      • Produkty
      • Usługi
      • E-learning
      • Szkolenia
      • Produkty

      FIRMA

      Petra Consulting
      ul. Broniewskiego 65B
      58-309 Wałbrzych
      Dolny Śląsk

      BLOG

      • Wszystkie
      • Realizacje
      • Poradniki
      • Aktualności
      • Wszystkie
      • Realizacje
      • Poradniki
      • Aktualności

      SZYBKI KONTAKT

      • 507 057 730
      • biuro@petraconsulting.pl

      Informacje

      • Polityka prywatności
      • Regulamin
      • RODO
      • Mapa strony
      • Polityka prywatności
      • Regulamin
      • RODO
      • Mapa strony
      Petra Consulting
      Polityka Prywatności | Regulamin strony
      Projekt i wykonanie: Two Colours Agency

      Zapisz się na nasz NEWSLETTER i pobierz DARMOWY E-BOOK Mentoring – odkrywanie potencjału.


      Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Sylwia Petryna prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Pera Consulting, Szczawno Zdrój 58-310 ul. Saperów 7. NIP: 886-247-52-31, email: biuro@petraconsulting.pl, tel. 507057730 Podanie danych jest dobrowolne. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Klauzuli informacyjnej