Skip to content
  • biuro@petraconsulting.pl
  • 507 057 730
Petra Consulting
  • O nas
    • O Petra Consulting
    • Nasz zespół
    • Praca z nami
    • Akademia Edukacyjna VCC
  • Projekty
    • Aktualne projekty
    • Archiwalne projekty
  • Usługi rozwojowe
  • Opinie klientów
  • Aktualności
  • Kontakt
  • SKLEP
    • E-learning
      • Marketing i sprzedaż
      • Human resources
      • Zarządzanie projektami
      • Finanse i rachunkowość
      • Kompetencje menedżerskie
      • Optymalizacja biznesu
      • Informatyka i bezpieczeństwo
      • Innowacje i rozwój
      • Inne
    • Szkolenia
      • Marketing i sprzedaż
      • Human resources
      • Zarządzanie projektami
      • Rozwój osobisty
      • Finanse i rachunkowość
      • Kompetencje menedżerskie
      • Optymalizacja biznesu
      • Certyfikacja kompetencji
      • Informatyka i bezpieczeństwo
      • Innowacje i rozwój
      • Inne
    • Usługi
      • Doradztwo biznesowe
      • Doradztwo zawodowe
      • Coaching
      • Mentoring
      • Webinaria
    • Produkty
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
    BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Pozytywna komunikacja – stosujesz?

Pozytywna komunikacja – stosujesz?


To komunikacja oparta na dobrych intencjach. To znaczy – nawet jeśli musisz komuś powiedzieć coś, co ten ktoś nie do końca chce usłyszeć – zrób to tak, by nie poczuł się źle, nie poczuł tego jako krytyki.

 

Komunikujemy się cały czas, bezustannie, wszędzie. W domu, w pracy, w środowisku. Często słyszymy od innych coś, co nas smuci, denerwuje, wywołuje złość. Nie umiemy tego przyjąć -bo mózg z natury traktuje krytykę jako atak 😊

W pozytywnej komunikacji chodzi właśnie o nastawianie obu stron.

Ty – mówisz tak, aby dać drugiej osobie sygnał, że jesteś do niej życzliwie nastawiona/y nawet w sytuacji, gdy przekazujesz uwagi krytyczne.


Twój rozmówca – przyjmując taką krytykę w dobrej intencji – widzi wskazówki, co ma zmienić, poprawić, a nie atak na siebie.



Jakie są zatem najważniejsze zasady pozytywnej komunikacji?

  • Mów zawsze z dobrą intencją – zakładając, że nie chcesz nikogo dotknąć, skrytykować ocenić, leć pomóc mu zmienić np. zachowanie czy działania, których powinien unikać.
  • Używaj komunikatu JA, a nie TY np. „poczułem się źle, gdy napisałeś do mnie takiego mejla”, zamiast „byłeś niekulturalny”.
  • Nie bój się mówić o uczuciach: np. „było mi przykro, gdy przerwałeś moje wystąpienie”.

  • Mów o swoich potrzebach i oczekiwaniach, ponieważ Twój rozmówca ma możliwość zobaczyć co jest dla Ciebie ważne i skorygować swoje zachowanie.

  • Słuchaj uważnie innych – okazując zainteresowanie i szacunek pokazujesz swoje dobre intencje. Dawanie feedbacku jest zawsze lepsze od jego nie dawania – wówczas osoba może zacząć się domyślać, podejrzewać, dopowiadać sobie coś na podstawie Twojego zachowania, gestów, itd.

 

Pozytywna komunikacja ma ogromne znaczenie a poznanie technik skutecznej komunikacji może Ci się przydać np. podczas rozmowy rekrutacyjnej czy ubiegania się o awans.

 

Czy wykorzystujesz te zasady w codziennych relacjach?

Z czym masz największy problem? Napisz w komentarzu, chętnie pomożemy.

 

 

 

    Udostępnij:

    Ostatnie artykuły

    • 19 września 2023 13:49·

    5 filarów skutecznego biznesu

    Najczęstszym powodem założenia firmy jest... spełnienie swoich marzeń o niezależności. Ale to za mało, by firma mogła się utrzymać. Poznaj 5 filarów biznesu, które gwarantują rozwój Twojego przedsiębiorstwa.
    Czytaj więcej >
    jak filozofia Kaizen i metoda małych kroków pomagają usprawnić prace WA, Petra Consulting Wałbrzych szkolenia
    • 29 sierpnia 2023 11:31·

    Jak wykorzystać filozofię Kaizen i metodę małych kroków w pracy Wirtualnej Asystentki?

    Jak wykorzystać filozofię Kaizen i metodę małych kroków w pracy wirtualnej asystentki?Jak lepiej organizować swój czas pracy? Jak radzić sobie z wyceną? Jak uniknąć marnotrawstwa czasu? Poznaj skuteczną metodę małych kroków i usprawnij swoją pracę.
    Czytaj więcej >
    Page 1 Page 2 Page 3 Page 4 Page 5Następna →

    Zostaw komentarz

    Zostaw komentarz Cancel Reply

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Umów się na bezpłatną konsultację

    … i dowiedz się jak możemy Ci pomóc.

    Romana Kolasińska

    Konsultant

    • tel. 727 000 096
    • tel./fax 74 664 79 59
    • e-mail: romana@petraconsulting.pl

    Masz pytania?

    • biuro@petraconsulting.pl
    • 507 057 730

    Umów się na bezpłatną konsultację

    … i dowiedz się jak możemy Ci pomóc.



      Kompetencje wspierają rozwój – to nasza misja. Realizując przedsięwzięcia biznesowe z różnych dziedzin, jesteśmy świadomi, iż największym kapitałem firm są ich pracownicy. Stosując naszą misję wspieramy rozwój poszczególnych osób oraz całych firm na różnych płaszczyznach działania. Stawiamy na rozwój kompetencji, zaufanie oraz rozwój świadomości i odpowiedzialności biznesowej i społecznej.

      Facebook Youtube Linkedin Instagram

      SKLEP

      • Usługi
      • E-learning
      • Szkolenia
      • Produkty
      • Usługi
      • E-learning
      • Szkolenia
      • Produkty

      FIRMA

      Petra Consulting
      ul. Broniewskiego 65B
      58-309 Wałbrzych
      Dolny Śląsk

      BLOG

      • Wszystkie
      • Realizacje
      • Poradniki
      • Aktualności
      • Wszystkie
      • Realizacje
      • Poradniki
      • Aktualności

      SZYBKI KONTAKT

      • 507 057 730
      • biuro@petraconsulting.pl

      Informacje

      • Polityka prywatności
      • Regulamin
      • RODO
      • Mapa strony
      • Polityka prywatności
      • Regulamin
      • RODO
      • Mapa strony
      Petra Consulting
      Polityka Prywatności | Regulamin strony
      Projekt i wykonanie: Two Colours Agency
      Ta strona używa plików cookies, zapoznaj się z Polityką Prywatności Akceptuję wszystko Odrzuć wszystko Ustawienia cookie
      Privacy & Cookies Policy

      Przegląd prywatności

      Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia podczas poruszania się po witrynie.
      Niezbędny
      Zawsze włączony
      Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego działania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
      Niekonieczne
      Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkownika za pośrednictwem analiz, reklam i innych osadzonych treści, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Przed uruchomieniem tych plików cookie w Twojej witrynie wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika.
      SAVE & ACCEPT