Wizja przyszłości z robotami, które zastąpią ludzi niemal we wszystkich branżach i zawodach, przyprawia o ciarki… Sztuczna inteligencja, czipy, kamery – to już nie s-f, tylko realny scenariusz.
Automatyzacja biznesu, coraz większa cyfryzacja i technologizacja branż dzieje się na naszych oczach, a pandemia wszystko jeszcze przyspieszyła.
Praca zdalna, telekonferencje, w pełni zautomatyzowane linie produkcyjne, procedury, procesy.
By zoptymalizować, przyspieszyć, ulepszyć. Ułatwić.
W książce „Kapitalizm sieci” Jan J. Zygmuntowski prowokacyjnie pisze, że daliśmy się wtłoczyć w reżim platform cyfrowych, portali społecznościowych, śledzenia prywatności i permanentnego zbierania danych. I że paradoksalnie nowe technologie przyniosły nam więcej pracy i więcej kontroli.
Taki trochę „cyfrowy” Orwell.
W takim razie – co z ludzkim pierwiastkiem? Czy wszystko można zastąpić maszyną i ciągiem zero-jedynkowym?
Na razie i na szczęście – mimo postępu technologicznego – „ludzkie” kompetencje nadal są cenione i poszukiwane przez pracodawców.
A te najbardziej poszukiwane zadziwiająco dobrze korespondują z nowymi technologiami, a wręcz je uzupełniają. Zwłaszcza te miękkie.
Sprawdź, czy je masz:
- kreatywność
- zdolności komunikacyjne
- empatia
- przywództwo
- adaptacyjność
- elastyczność
W czołówce pożądanych cech menadżerów w ciągu najbliższych lat będą także z pewnością: praca pod presją oraz zdolność szybkiego podejmowania decyzji.
– Nasza misja od początku istnienia firmy to „Kompetencje wspierają rozwój” – mówi Sylwia Petryna, CEO Petra Consulting. – Dziś potrzebne są nowe kompetencje, by sprostać wyzwaniom, związanym ze zmieniającą się sytuacją. Zarządzanie rozproszonym zespołem, stres, konieczność optymalizacji działań, precyzyjna komunikacja i silne przywództwo, dające motywację pracownikom, to obecnie kluczowe kwestie. Od lat specjalizujemy się w szkoleniach właśnie z tego obszaru kompetencji kładąc nacisk na uświadamianie naszym uczestnikom, że kompetencje „,menedżerskie” mogą być przydatne i cenne także dla osób, nie pełniących kierowniczych funkcji. Mogą stanowić o ich przewadze konkurencyjnej w przypadku możliwości awansu czy ubiegania się o posadę.
Czujesz, że powinieneś zdobyć lub uzupełnić te kompetencje?
A może szukasz nowych ścieżek rozwoju?
Jeśli tak – zapraszamy do kontaktu.