Skip to content
  • biuro@petraconsulting.pl
  • 507 057 730
Petra Consulting
  • O nas
    • O Petra Consulting
    • Nasz zespół
    • Praca z nami
    • Akademia Edukacyjna VCC
  • Projekty
    • Aktualne projekty
    • Archiwalne projekty
  • Usługi rozwojowe
  • Opinie klientów
  • Aktualności
  • Kontakt
  • SKLEP
    • E-learning
      • Marketing i sprzedaż
      • Human resources
      • Zarządzanie projektami
      • Finanse i rachunkowość
      • Kompetencje menedżerskie
      • Optymalizacja biznesu
      • Informatyka i bezpieczeństwo
      • Innowacje i rozwój
      • Inne
    • Szkolenia
      • Marketing i sprzedaż
      • Human resources
      • Zarządzanie projektami
      • Rozwój osobisty
      • Finanse i rachunkowość
      • Kompetencje menedżerskie
      • Optymalizacja biznesu
      • Certyfikacja kompetencji
      • Informatyka i bezpieczeństwo
      • Innowacje i rozwój
      • Inne
    • Usługi
      • Doradztwo biznesowe
      • Doradztwo zawodowe
      • Coaching
      • Mentoring
      • Webinaria
    • Produkty
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
    BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Jak wykorzystać filozofię Kaizen i metodę małych kroków w pracy Wirtualnej Asystentki?
jak filozofia Kaizen i metoda małych kroków pomagają usprawnić prace WA, Petra Consulting Wałbrzych szkolenia

Jak wykorzystać filozofię Kaizen i metodę małych kroków w pracy Wirtualnej Asystentki?

W dzisiejszym dynamicznym świecie, Wirtualne Asystentki odgrywają kluczową rolę w usprawnianiu procesów biznesowych i codziennych działań wielu firm. Jednakże utrzymanie skuteczności i efektywności w pracy WA może być sporym wyzwaniem.

Ten coraz popularniejszy dziś zawód wymaga przede wszystkim dobrej organizacji pracy własnej, umiejętności wyceny usług czy zarządzania czasem. W tej branży pomocna będzie filozofia Kaizen i metoda małych kroków, które mogą zmienić sposób, w jaki podchodzimy do zadań.

 

Filozofia Kaizen – nieustanne doskonalenie dla osiągnięcia doskonałości?

 

Kaizen, wywodzący się z japońskiego, oznacza dosłownie „zmiana na lepsze”. To podejście zakłada, że drobne i ciągłe usprawnienia są kluczem do osiągnięcia znaczących rezultatów. W kontekście pracy wirtualnej asystentki, filozofia Kaizen zachęca do nieustannej refleksji nad swoją pracą, identyfikowania obszarów do poprawy i wprowadzania stopniowych zmian, które prowadzą do zwiększenia efektywności i jakości wykonywanych zadań. Ciągłe ulepszanie i eliminacja marnotrawstwa sprawdzą się. nie tylko w zawodzie Wa, ale w pracy każdego freelancera.

Filozofię Kaizen poleca od lat Sylwia Petryna, CEO Petra Consulting, mentorka i ekspertka Kaizen. Sylwia propaguje metodę małych kroków jako najlepszy sposób do osiągania celów zawodowych i osobistych. A robi to już 20 lat – więc można zaryzykować tezę, że ta filozofia i metoda sprawdź Asię w 100%.

Metoda małych kroków, wywodząca się wprost z filozofii Kaizen, pozwala absolutnie KAŻDEMU, bez rewolucji i gwałtownych zmian – polepszać swoje życie osobiste i zawodowe- podkreśla Sylwia. – W zawodach kreatywnych, takich jak graficy, copywriterzy czy WA zdecydowanie pomaga zarządzać własnym czasem i być bardziej efektywnym.

Metoda małych kroków – klucz do efektywności

 

Praca wirtualnej asystentki, choć elastyczna, może wiązać się z wyzwaniami, takimi jak samodyscyplina, organizacja czasu oraz utrzymanie skupienia w środowisku online. Metoda małych kroków podpowiada, że nie trzeba radykalnie zmieniać swoich nawyków. Wystarczy wprowadzać niewielkie zmiany w codziennych rutynach, dzięki czemu stopniowo pokonujemy ograniczenia i osiągamy lepsze rezultaty. I spojrzeć na swoją prace przez pryzmat procesów (a tu już nam się kłania Lean) aby móc zobaczyć, co szwankuje i co należy poprawić lub wyeliminować.

W jaki sposób możesz jako WA zastosować Kaizen w usprawnieniu swoich działań? Koniecznie przeczytaj ten artykuł do końca.

 

Synergia i działanie – czyli patrz w ogóle, ale i w szczególe

 

Sylwia przygotowała kilka prostych wskazówek, które pomogą Ci lepiej organizować swoją pracę jako WA.

Aby dobrze zaplanować swoją pracę jako WA pamiętaj o kilku generalnych zasadach:

Cel i wizja

dobrze jest zacząć od stworzenia planu działania, z jasno określonymi krokami do osiągnięcia. W jakich obszarach będziesz działać? Jakie usługi będziesz oferować? Ile chcesz miesięcznie zarobić na swojej działalności? Czyli – strategia.

Procesy

W każdej pracy opieramy się na jakichś procesach. W pracy WA jest tak samo: obsługa administracyjna – na to składa się wiele procesów (jakich – dobrze sobie je rozpisać), obsługa social mediów (co się dokładnie na to składa), wystandaryzować – np. stworzyć szablony do e-mailingu lub całego procesu obsługi klienta (umowa, itd.)

Wyeliminowanie marnotrawstwa

W pracy WA jest go sporo, to zawsze jakieś czekanie na akceptacje, albo jakaś nieoczekiwana awaria systemu albo inne, nieprzewidziane kwestie 😉 jeśli masz poukładane procesy to po pierwsze łatwiej zobaczysz, gdzie ten czas się najwięcej marnuje, a po drugie – możesz elastycznie się „przełączyć” na inne zadanie, które np. nie wymaga dostępu do Internetu.

Monitorowanie czasu

Dobrze jest wiedzieć, ile konkretne zadanie zabiera Ci czasu. Np. ile wymaga prowadzenie codzienne sociali, którymi zarządzasz, a ile przygotowanie oferty handlowej. To po pierwsze pomaga zidentyfikować obszary wymagające optymalizacji, po drugie – ułatwi Ci wycenę takiej usługi. Po trzecie – pomoże elastyczniej zaplanować harmonogram dnia.

Jakie konkretne małe kroki mogę wdrożyć w swojej pracy Wirtualnej Asystentki?

 

Oto kilka sprawdzonych tipów.

  • małe kroki w wycenie swoich usług. Popatrz procesowo na poszczególne zadania. Przykład? Znajdowanie leadów, obsługa telefoniczna, procesowanie umów – zobacz, ile czasu dane zadanie ci zajmuje. Jeśli jakieś zadanie wymaga większego nakładu czasowego – wyceń je zadaniowo, a nie godzinowo. Tak będzie efektywniej

  • podziel swój dzień pracy na poszczególnych klientów. Np. 2 godziny dla każdego. Wtedy łatwiej zobaczysz, ile jesteś w stanie wykonać pracy w ciągu założonego dnia pracy – i ile masz „wolnej” przestrzeni np. na nowych klientów
  • organizacja zadań. Jeśli masz wielu klientów, możesz podzielić swój tydzień pracy na realizacje zadań przestrzegając pewnych elementów optymalizujących. Przykład? Możesz zaplanować dzień następująco:  pracujesz od 8:00 do 11:00 i realizujesz zadania ważne i wymagające pilnego wykonania. Sprawdzasz, którzy klienci wymagają aktywności np. wieczornej lub popołudniowej i dla nich poświęcasz czas np. od 19:00 do 21:00.  Dzięki temu wiesz, gdzie masz wolny czas i możesz załatwić np. domowe sprawy, wizytę u lekarza z dzieckiem lub spotkanie z nowym klientem 

 

Pamiętaj o tych ważnych zasadach!

 

  • nie wszystko na raz  nie rób jednocześnie kilku rzeczy, bo może się to odbić na jakości

  • szukaj rozwiązań możliwych do wdrożenia – jeśli coś ci nie wychodzi, zabiera za dużo czasu, lub widzisz, że jesteś nieefektywna w konkretnym działaniu – myśl „jak to zmienić”, a nie „dlaczego tak się dzieje” 

  • jeśli np. pomagasz w prowadzeniu Social Mediów i masz jeszcze pewne braki, np. w przygotowywaniu grafik, nie zniechęcaj się tym tylko kieruj zasadą:  rób coś, gdy możesz osiągnąć choć 50% rezultatu, a pomyłki koryguj na bieżąco

  • wprowadzaj zmiany małymi krokami, ale etapowo: mam tu na myśli ulepszanie jednego aspektu pracy (np. organizacji kalendarza lub przygotowania newslettera), zanim przejdziesz do innych obszarów. Wtedy to działa 

 

Jeśli zainteresowała Cię metoda małych kroków i filozofia Kaizen – skorzystaj z naszej pigułki wiedzy – polecamy świetny warsztat prowadzony przez Sylwię 

Kaizen – jak mały krok może prowadzić do dużych zmian

O Kaizen w kontekście odpoczywania posłuchaj także w podcaście Forbes Women tutaj: Jak odpoczywać w duchu Kaizen

 

 

 

Udostępnij:

Ostatnie artykuły

  • 19 września 2023 13:49·

5 filarów skutecznego biznesu

Najczęstszym powodem założenia firmy jest... spełnienie swoich marzeń o niezależności. Ale to za mało, by firma mogła się utrzymać. Poznaj 5 filarów biznesu, które gwarantują rozwój Twojego przedsiębiorstwa.
Czytaj więcej >
  • 8 sierpnia 2023 12:13·

evolucJA – zbuduj odporność na kryzys

Gorąco zapraszamy na wrześniowy event rozwojowy evolucJA - daj się zainspirować. 20 prelegentów, 20 tematów, networking, spotkania a wszystko pod hasłem #ZbudujOdpornośćNaKryzysZobacz, o czym będziemy rozmawiać
Czytaj więcej >
Page 1 Page 2 Page 3 Page 4 Page 5Następna →

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz Cancel Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Umów się na bezpłatną konsultację

… i dowiedz się jak możemy Ci pomóc.

Romana Kolasińska

Konsultant

  • tel. 727 000 096
  • tel./fax 74 664 79 59
  • e-mail: romana@petraconsulting.pl

Masz pytania?

  • biuro@petraconsulting.pl
  • 507 057 730

Umów się na bezpłatną konsultację

… i dowiedz się jak możemy Ci pomóc.



    Kompetencje wspierają rozwój – to nasza misja. Realizując przedsięwzięcia biznesowe z różnych dziedzin, jesteśmy świadomi, iż największym kapitałem firm są ich pracownicy. Stosując naszą misję wspieramy rozwój poszczególnych osób oraz całych firm na różnych płaszczyznach działania. Stawiamy na rozwój kompetencji, zaufanie oraz rozwój świadomości i odpowiedzialności biznesowej i społecznej.

    Facebook Youtube Linkedin Instagram

    SKLEP

    • Usługi
    • E-learning
    • Szkolenia
    • Produkty
    • Usługi
    • E-learning
    • Szkolenia
    • Produkty

    FIRMA

    Petra Consulting
    ul. Broniewskiego 65B
    58-309 Wałbrzych
    Dolny Śląsk

    BLOG

    • Wszystkie
    • Realizacje
    • Poradniki
    • Aktualności
    • Wszystkie
    • Realizacje
    • Poradniki
    • Aktualności

    SZYBKI KONTAKT

    • 507 057 730
    • biuro@petraconsulting.pl

    Informacje

    • Polityka prywatności
    • Regulamin
    • RODO
    • Mapa strony
    • Polityka prywatności
    • Regulamin
    • RODO
    • Mapa strony
    Petra Consulting
    Polityka Prywatności | Regulamin strony
    Projekt i wykonanie: Two Colours Agency
    Ta strona używa plików cookies, zapoznaj się z Polityką Prywatności Akceptuję wszystko Odrzuć wszystko Ustawienia cookie
    Privacy & Cookies Policy

    Przegląd prywatności

    Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia podczas poruszania się po witrynie.
    Niezbędny
    Zawsze włączony
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego działania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
    Niekonieczne
    Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkownika za pośrednictwem analiz, reklam i innych osadzonych treści, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Przed uruchomieniem tych plików cookie w Twojej witrynie wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika.
    SAVE & ACCEPT