Skip to content
  • biuro@petraconsulting.pl
  • 507 057 730
Petra Consulting
  • O nas
    • O Petra Consulting
    • Nasz zespół
    • Praca z nami
    • Akademia Edukacyjna VCC
  • Projekty
    • Aktualne projekty
    • Archiwalne projekty
  • Usługi rozwojowe
  • Opinie klientów
  • Aktualności
  • Kontakt
  • SKLEP
    • E-learning
      • Marketing i sprzedaż
      • Human resources
      • Zarządzanie projektami
      • Finanse i rachunkowość
      • Kompetencje menedżerskie
      • Optymalizacja biznesu
      • Informatyka i bezpieczeństwo
      • Innowacje i rozwój
      • Inne
    • Szkolenia
      • Marketing i sprzedaż
      • Human resources
      • Zarządzanie projektami
      • Rozwój osobisty
      • Finanse i rachunkowość
      • Kompetencje menedżerskie
      • Optymalizacja biznesu
      • Certyfikacja kompetencji
      • Informatyka i bezpieczeństwo
      • Innowacje i rozwój
      • Inne
    • Usługi
      • Doradztwo biznesowe
      • Doradztwo zawodowe
      • Coaching
      • Mentoring
      • Webinaria
    • Produkty
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
    BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Jak dobrze robić networking?

Jak dobrze robić networking?

– Networking nie działa, byłem na kilku spotkaniach i nic z tego nie mam – skarży się znajomy przedsiębiorca. Jak to jest w takim razie? Postanowiliśmy przyjrzeć się nieco tematowi i zastanowić się, kiedy networking działa –  a kiedy nie.

Networking to wymiana informacji, zasobów, wzajemnego poparcia i możliwości, prowadzony dzięki korzystnej sieci wzajemnych kontaktów. To budowanie relacji i kontaktów biznesowych, które mają nam przynieść określone korzyści – czyli pozyskać klientów, dotrzeć ze swoją usługą/produktem. To swego rodzaju sztuka by dobrze się zaprezentować, umiejętnie przedstawić – jakby nie było zupełnie nieznanej osobie – i nawiązać relację biznesową, która przyniesie OBOPÓLNĄ korzyść.

Networking nie działa, jeśli nie potrafisz go robić.

Co robię źle?

Niektórzy czują się w networkingu jak ryba w wodzie. Taką osobą jest doświadczony trener i planista finansowy, dzisiaj też mentor mentorów współpracujący z Petra Consulting przy autorskim projekcie Szkoła Mentorów – Krzysztof Pilch.
Ale nie od razu było tak optymistycznie.

– Zajmuję się networkingiem od 2009 roku. Przez pierwsze półtora roku uczestniczyłem intensywnie w wielu spotkaniach i pozyskałem … jednego klienta. I o mało nie położyłem swojego biznesu, wówczas była to firma poligraficzna – wspomina Krzysztof. – Dziś pracuję w branży szkoleniowej i finansowej. Około 90% moich klientów to efekt networkingu i poleceń.

Błąd nr 1 

Krzysztof szybko przeanalizował swoje działania i zdiagnozował przyczyny niepowodzenia.

– Nie stosowałem podstawowej zasady – ZASADY WZAJEMNOŚCI. Pomagałem swoim kontaktom, bardzo się w to angażując, ale nie potrafiłem poprosić o rekomendacje. To podstawowa zasada networkingu – coś dajesz, więc oczekuj tego samego od innych – mówi Krzysztof.

Błąd nr 2 

– Spotkania 1:1. W networkingu to najlepiej się sprawdza – mówi Krzysztof. – W taki sposób mogę najlepiej poznać drugą osobę, poznać jej ofertę, zaprezentować siebie i to, czym się zajmuję oraz poszukać wspólnych płaszczyzn współpracy.

Dobry networking opiera się na zbudowaniu zaufania do swojej osoby i nawiązaniu długotrwałej relacji. Sama wymiana wizytówek i czekanie, że ktoś zadzwoni zainteresowany naszą ofertą, NIE ZADZIAŁA.

– Networking to proces, musisz wiedzieć, jaki chcesz osiągnąć rezultat, do kogo chcesz dotrzeć oraz z jaką ofertą – wylicza Krzysztof Pilch. – Równie ważne jest działanie PO i nieustanna zasada wzajemności, bez tego networking nie ma sensu.

Nie bój się zapytać

Weźmy taki przykład: zajmujesz się udzielaniem kredytów. Nawiązujesz relację z firmą, która zajmuje się obrotem nieruchomości. Polecasz swoim klientom to biuro, ale w zamian oczekujesz, że biuro będzie polecać Twoje usługi finansowe swoim klientom – bo przecież przy zakupie mieszkania są potrzebne kredyty, zabezpieczenia, itd. Na tym polega networking.

– Jeśli osoba nie odwzajemnia Twoich poleceń zawsze możesz zapytać: Co by musiało się wydarzyć, żebyś chciał/chciała mnie polecać i wtedy masz szansę się dowiedzieć, nad czym jeszcze trzeba pracować – dopowiada Krzysztof.

Networking wciąż się rozwija i ewoluuje. Jednym z uczestników naszej Szkoły Mentorów jest osoba, która specjalizuje się właśnie w tym obszarze – będzie mentorem networkingowym. Bo dobrze prowadzony networking przynosi korzyści uczestnikom.

 

Najważniejsze elementy dobrego networkingu to:

– zasada wzajemności – dawaj rekomendacje i nie bój się poprosić o rekomendacje

– przygotuj plan spotkania, rozmowy, własnej prezentacji

– słuchaj, bądź uważny, zadawaj pytania – nie chodzi tylko o prezentację siebie 

– buduj konsekwentnie swoją markę, dzieląc się rekomendacjami Twojego biznesu z innymi (np. w Social Media, stronie, blogu) 

– skup się na spotkaniach 1:1, są najbardziej efektywne 

– podtrzymuj kontakt i relacje po spotkaniu

 

    Udostępnij:

    Ostatnie artykuły

    • 19 września 2023 13:49·

    5 filarów skutecznego biznesu

    Najczęstszym powodem założenia firmy jest... spełnienie swoich marzeń o niezależności. Ale to za mało, by firma mogła się utrzymać. Poznaj 5 filarów biznesu, które gwarantują rozwój Twojego przedsiębiorstwa.
    Czytaj więcej >
    jak filozofia Kaizen i metoda małych kroków pomagają usprawnić prace WA, Petra Consulting Wałbrzych szkolenia
    • 29 sierpnia 2023 11:31·

    Jak wykorzystać filozofię Kaizen i metodę małych kroków w pracy Wirtualnej Asystentki?

    Jak wykorzystać filozofię Kaizen i metodę małych kroków w pracy wirtualnej asystentki?Jak lepiej organizować swój czas pracy? Jak radzić sobie z wyceną? Jak uniknąć marnotrawstwa czasu? Poznaj skuteczną metodę małych kroków i usprawnij swoją pracę.
    Czytaj więcej >
    Page 1 Page 2 Page 3 Page 4 Page 5Następna →

    Zostaw komentarz

    Zostaw komentarz Cancel Reply

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Umów się na bezpłatną konsultację

    … i dowiedz się jak możemy Ci pomóc.

    Romana Kolasińska

    Konsultant

    • tel. 727 000 096
    • tel./fax 74 664 79 59
    • e-mail: romana@petraconsulting.pl

    Masz pytania?

    • biuro@petraconsulting.pl
    • 507 057 730

    Umów się na bezpłatną konsultację

    … i dowiedz się jak możemy Ci pomóc.



      Kompetencje wspierają rozwój – to nasza misja. Realizując przedsięwzięcia biznesowe z różnych dziedzin, jesteśmy świadomi, iż największym kapitałem firm są ich pracownicy. Stosując naszą misję wspieramy rozwój poszczególnych osób oraz całych firm na różnych płaszczyznach działania. Stawiamy na rozwój kompetencji, zaufanie oraz rozwój świadomości i odpowiedzialności biznesowej i społecznej.

      Facebook Youtube Linkedin Instagram

      SKLEP

      • Usługi
      • E-learning
      • Szkolenia
      • Produkty
      • Usługi
      • E-learning
      • Szkolenia
      • Produkty

      FIRMA

      Petra Consulting
      ul. Broniewskiego 65B
      58-309 Wałbrzych
      Dolny Śląsk

      BLOG

      • Wszystkie
      • Realizacje
      • Poradniki
      • Aktualności
      • Wszystkie
      • Realizacje
      • Poradniki
      • Aktualności

      SZYBKI KONTAKT

      • 507 057 730
      • biuro@petraconsulting.pl

      Informacje

      • Polityka prywatności
      • Regulamin
      • RODO
      • Mapa strony
      • Polityka prywatności
      • Regulamin
      • RODO
      • Mapa strony
      Petra Consulting
      Polityka Prywatności | Regulamin strony
      Projekt i wykonanie: Two Colours Agency
      Ta strona używa plików cookies, zapoznaj się z Polityką Prywatności Akceptuję wszystko Odrzuć wszystko Ustawienia cookie
      Privacy & Cookies Policy

      Przegląd prywatności

      Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia podczas poruszania się po witrynie.
      Niezbędny
      Zawsze włączony
      Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego działania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
      Niekonieczne
      Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkownika za pośrednictwem analiz, reklam i innych osadzonych treści, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Przed uruchomieniem tych plików cookie w Twojej witrynie wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika.
      SAVE & ACCEPT