Zetki, Milenialsi, X, Boomersi – pokolenia i ich specyfika zaczynają być dostrzegane w kontekście zarządzania i budowania zasobów organizacji.
Czyli pokolenie osób urodzonych po 1995 roku, a według niektórych po 2000 – dlatego czasami mówi się Post-Milenialsi.
Inni, trudni, zbyt delikatni – przypominam mój wpis o zjawisku snowlfake https://bit.ly/3rTbmsI
W organizacjach zespoły wielopokoleniowe będą normą i przed liderami widzę teraz wyzwanie nr 1: 𝐰 𝐣𝐚𝐤𝐢 𝐬𝐩𝐨𝐬𝐨́𝐛 𝐭ę 𝐫𝐨́ż𝐧𝐨𝐫𝐨𝐝𝐧𝐨ść 𝐰𝐲𝐤𝐨𝐫𝐳𝐲𝐬𝐭𝐚𝐣ą.
Wielopokoleniowość w środowisku, w firmie – to bezcenny zasób, bo każda generacja niesie inne wartości, idee, pomysły, kreatywność albo chłodny ogląd sytuacji. Ich umiejętne 𝐩𝐨łą𝐜𝐳𝐞𝐧𝐢𝐞 𝐢 𝐰𝐲𝐤𝐨𝐫𝐳𝐲𝐬𝐭𝐚𝐧𝐢𝐞 będą prawdziwą siłą organizacji.
Zetki, o których piszę wielokrotnie, to zupełnie inny rodzaj pracownika, który oprócz realizacji własnych potrzeb będzie także potrzebował w pracy autorytetu. 𝐌𝐄𝐍𝐓𝐎𝐑𝐀 (niekoniecznie menedżera).
Jeśli więc chcesz, Drogi Liderze, stać się dla swoich Zetek prawdziwym autorytetem, pamiętaj:
- DZIEL SIĘ SWOJĄ WIEDZĄ. Rób to w sposób naturalny, pokaż, że też czerpiesz z tego satysfakcję.
- UCZ SIĘ. Wiesz jak wiele możesz się nauczyć od Zetek? Chociażby w zakresie nowych technologii i „ogarniania” różnych tematów. Oni to docenią.
- SŁUCHAJ. Życzliwość, uważność i otwartość są dla nich bardzo ważne.
- BĄDŹ SZCZERY. Zetki wyczują fałsz, niespójność, robienie czegoś na pokaz. Będą bezlitosne.
- POKAŻ, ŻE DBASZ O SWÓJ CZAS. Młode pokolenia nie będą nigdy mieć taki etos pracy jak Baby Boomers lub X i, bardzo cenią swój czas i relaks, mocno oddzielając życie osobiste od pracy.
- DAWAJ JASNY FEEDBACK. Czyli – daj im lajka albo buźkę wrr, oni ciągle oceniają i komentują w sieci, wystawiają oceny w Google, itd. więc nie bój się tego, dla nich to norma.
- DBAJ O SWOJĄ MARKĘ. Zanim zaczną u Ciebie pracować – prześwietlą Cię na wszystkich profilach, sprawdzą opinie na portalach rekrutacyjnych, wypytają znajomych-znajomych.
- DAJ IM WARTOŚĆ. Benefity, kariera – to nie jest to, co utrzyma Zetkę w firmie. Oni potrzebują prawdziwej inspiracji, misji, docenienie ich talentu. Bądź dla nich MENTOREM.
- WSPIERAJ W PRACY Z INNYMI POKOLENIAMI. Pamiętaj, że to pokolenie internetu, nie rozmów telefonicznych czy też spotkań face 2 face.
A przede wszystkim – bez względu na pokolenia, wady, zalety, stanowiska – staraj się oprzeć swoje działania na SZACUNKU I ZROZUMIENIU. Kluczem do zbudowania pomostu między pokoleniami – jest mentoring.
Bądź sprawnym budowniczym
Pozdrawiam
#ŚrodaZWiedźmąBiznesu