Przejdź do treści
  • biuro@petraconsulting.pl
  • 507 057 730
Petra Consulting
  • O nas
    • O Petra Consulting
    • Nasz zespół
    • Praca z nami
    • Akademia Edukacyjna VCC
  • Projekty
    • Aktualne projekty
    • Archiwalne projekty
  • Usługi rozwojowe
  • Opinie klientów
  • Aktualności
  • Kontakt
  • SKLEP
    • E-learning
      • Marketing i sprzedaż
      • Human resources
      • Zarządzanie projektami
      • Finanse i rachunkowość
      • Kompetencje menedżerskie
      • Optymalizacja biznesu
      • Informatyka i bezpieczeństwo
      • Innowacje i rozwój
      • Inne
    • Szkolenia
      • Marketing i sprzedaż
      • Human resources
      • Zarządzanie projektami
      • Rozwój osobisty
      • Finanse i rachunkowość
      • Kompetencje menedżerskie
      • Optymalizacja biznesu
      • Certyfikacja kompetencji
      • Informatyka i bezpieczeństwo
      • Innowacje i rozwój
      • Inne
    • Usługi
      • Doradztwo biznesowe
      • Doradztwo zawodowe
      • Coaching
      • Mentoring
      • Webinaria
    • Produkty
  • BEZPŁATNA KONSULTACJA
    BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Ja mam rację, czyli problemy w komunikacji

Ja mam rację, czyli problemy w komunikacji

Temat komunikacji jest jak rzeka – można o nim dużo dyskutować, nie bez powodu komunikacja jest jednym z tych szkoleń, z których firmy korzystają najczęściej – zwłaszcza obecnie, gdy funkcjonujemy w świecie zaburzonych kontaktów społecznych. Bo jej rola wykracza już poza samo znaczenie przekazywania informacji.

Praca zdalna, zespoły rozproszone i wynikający z tego brak kontaktów bezpośrednich, emocje związane z utratą poczucia bezpieczeństwa sprawiają, że komunikacji wewnętrzna nabiera kluczowego znaczenia. Staje się bowiem już nie tylko podstawowym źródłem informacji, ale przede wszystkim ważnym narzędziem umożliwiającym zachowanie więzi, utrzymania pewnej wspólnoty ale także efektywności.

Mimo, że nauczyliśmy się już nieco funkcjonować w rzeczywistości pandemicznej, firmy powinny nadal przywiązywać szczególną wagę do kwestii komunikacji.

O czym musimy ciągle pamiętać? – Zapytaliśmy naszą doświadczoną trenerkę Małgorzatę Niski, która w Petra Consulting prowadzi szkolenia poświęcone komunikacji nastawionej na współpracę.

Nie rob tego źle

  1. Rola lidera – organizacja pracy, wytyczanie celów, sprawiedliwe delegowanie zadań.
  2. Ustalenie jasnych zasad współpracy – wyznaczenie terminów spotkań, godzin kontaktów, oczekiwany czas odpowiedzi na pytanie, preferowany kanał komunikacji – uzgodnione ze wszystkimi członkami zespołu
  3. Organizacja wideokonferencji – spotkania i rozmowy dają możliwość podzielenia się problemami z innymi, zwiększają zaangażowanie i budują zespół.
  4. Uważność i otwartość na potrzeby innych członków zespołu – empatia, uważne słuchanie.
  5. Warsztaty i szkolenia dla pracowników w zakresie współpracy i komunikacji.

Bądź odpowiedzialny za swoje słowa

Zasady te warto stosować zarówno w komunikacji pionowej, czyli na linii szef-podwładny, jak i poziomej – czyli pomiędzy pracownikami w zespole. Ale w pierwszej kolejności to lider odpowiada za stworzenie wspólnie z zespołem zasad komunikacji, zorganizowania pracy i takiego delegowania zadań, aby nie wywoływało to konfliktów między pracownikami.

Poza tym – każdy członek zespołu odpowiada za jasność swojej wypowiedzi, dlatego dobrze, by zadbał o to, aby nie zostawiać miejsca na niedopowiedzenia i domysły. Jeżeli problemy w komunikacji powtarzają się – warto organizować szkolenia, na których pracownicy uczą się udzielania sobie informacji zwrotnych, słuchania, uważności na potrzeby współpracowników, zrozumienia i akceptacji dla opinii innych.

Różnice w postrzeganiu, przekonanie, że to JA MAM RACJĘ, są najczęstszym powodem zaburzania właściwej komunikacji. Niezbędnym elementem porozumienia jest danie prawa drugiemu człowiekowi do swojej racji i widzenia świata swoimi oczami.

Chcecie dowiedzieć się więcej, poznać sprawdzone techniki komunikacji – zapraszamy na 5-godzinny warsztat

https://sklep.petraconsulting.pl/sklep/szkolenia/rozwoj-osobisty/komunikacja-nastawiona-na-wspolprace-2/

Udostępnij:

Ostatnie artykuły

Dobre praktyki w tworzeniu programów mentoringowych
  • 13 kwietnia 2025 23:26·

Od programu do kultury – jak mentoring zmienia organizację na lepsze?

Jeśli pracujesz w HR, jesteś liderem, liderką, przeczytałaś/przeczytałeś właśnie kolejny wpis, jak mentoring rozwiązuje konkretne problemy np. z pozyskaniem talentów czy tarciami generacyjnymi i myślisz: róbmy to! Super, dobra decyzja. Ale najpierw się do tego przygotuj. To już ostatnia część mojego praktycznego poradnika – jak zrobić w firmie dobry mentoring i go nie zepsuć ;) Co zrobić, by mentoring rzeczywiście zadziałał – zamiast być tylko kolejnym punktem odhaczonym w strategii.
Czytaj więcej >
Dobre praktyki programów mentoringowych Petra Consulting
  • 11 marca 2025 23:12·

Mentoring w firmie? Tak, ale dobrze zaplanowany!

Rotacja pracowników, luki kompetencyjne, problemy z pozyskaniem talentów czy problemy z różnorodnością i inkluzywnością. No i wszechobecny spadek zaangażowania. To zjawiska coraz częściej obecne w organizacjach. W poszukiwaniu rozwiązań warto zainteresować się programami mentorigowymi. Ale - by nie stały się tylko ładnym hasłem w strategii, pokazujemy, co jest kluczowe, by taki program przyniósł realne korzyści. II część z cyklu: Jak zrobić dobry program mentoringowy w swojej organizacji?
Czytaj więcej >
Page 1 Page 2 Page 3 Page 4 Page 5Następna →

Zostaw komentarz

1 komentarz do “Ja mam rację, czyli problemy w komunikacji”

  1. Marcin
    3 listopada 2021 przy 20:03

    Wato równolegle do kompetencji twardych rozwijać również miękkie – we współczesnym świecie wzmocnienie lub nabycie wiedzy w zakresie informatyki może decydować o przetrwaniu na danym stanowisku. W związku z tym zapraszamy do itschool.pl 🙂

    Odpowiedz

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Umów się na bezpłatną konsultację

… i dowiedz się jak możemy Ci pomóc.

Romana_Kolasińska

Romana Kolasińska

Konsultant

  • tel. 507057730
  • tel. 459 569 373
  • e-mail: romana@petraconsulting.pl

Masz pytania?

  • biuro@petraconsulting.pl
  • 507 057 730

Umów się na bezpłatną konsultację

… i dowiedz się jak możemy Ci pomóc.



    Kompetencje wspierają rozwój – to nasza misja. Realizując przedsięwzięcia biznesowe z różnych dziedzin, jesteśmy świadomi, iż największym kapitałem firm są ich pracownicy. Stosując naszą misję wspieramy rozwój poszczególnych osób oraz całych firm na różnych płaszczyznach działania. Stawiamy na rozwój kompetencji, zaufanie oraz rozwój świadomości, odpowiedzialności biznesowej i społecznej.

    Facebook Youtube Linkedin Instagram

    SKLEP

    • Usługi
    • E-learning
    • Szkolenia
    • Produkty
    • Usługi
    • E-learning
    • Szkolenia
    • Produkty

    FIRMA

    Petra Consulting
    ul. Broniewskiego 65B
    58-309 Wałbrzych
    Dolny Śląsk

    BLOG

    • Wszystkie
    • Realizacje
    • Poradniki
    • Aktualności
    • Wszystkie
    • Realizacje
    • Poradniki
    • Aktualności

    SZYBKI KONTAKT

    • 507 057 730
    • biuro@petraconsulting.pl

    Informacje

    • Polityka prywatności
    • Regulamin
    • RODO
    • Mapa strony
    • Polityka prywatności
    • Regulamin
    • RODO
    • Mapa strony
    Petra Consulting
    Polityka Prywatności | Regulamin strony
    Projekt i wykonanie: Two Colours Agency

    Zapisz się na nasz NEWSLETTER i pobierz DARMOWY E-BOOK Mentoring – odkrywanie potencjału.


    Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Sylwia Petryna prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Pera Consulting, Szczawno Zdrój 58-310 ul. Saperów 7. NIP: 886-247-52-31, email: biuro@petraconsulting.pl, tel. 507057730 Podanie danych jest dobrowolne. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Klauzuli informacyjnej